Mail forsvinder på min telefon, tablet eller Pc

Jeg modtager min mail på min telefon (og tablet) og min Pc og oplever ofte, at mails forsvinder fra min telefon, når min mand har læst mail på sin Pc.

Dette problem opstår ofte når mail på en Pc læses med et mailprogram som eksempelvis Microsoft Outlook, LIve Mail eller Thunderbird. Problemet opstår fordi mailprogrammet er konfigureret til at slette mails på mailserveren, når de er hentet til din Pc. Hvis mailen ikke er læst på eksempelvis telefonen, men kun det såkaldte mail-hoved er indlæst, så kan den resterende del af mailen ikke hentes, hvis den i mellemtiden er blevet slettet på mailserveren. Det modsatte kan også opstå, at mailen er læst på telefonen (eller tablet) og derefter ikke kan åbnes på Pc’en.

Problemet opstår kun ved anvendelse af POP3 konti, eksempelvis TDC og Yousee mailkonti.

Det opstår ikke ved IMAP-konti eksempelvis gmail.com, hotmail.com, outlook.com, live.com og icloud.com.

Microsoft Outlook

Problemet rettes i Microsoft Outlook ved at vælge

Kontoindstillinger --> Redigere kontoen --> Rediger indstillinger --> Flere indstillinger --> Avanceret

markere gem en kopi af meddelelserne på serveren som vist nedenfor

Gem kopi af mail på mailserveren

Gem kopi af mail på mailserveren

Anvender du et andet mailprogram, eksempelvis Thunderbird, så skal du lede efter tilsvarende indstillinger.

På en iPhone eller iPad

Indstillinger --> E-mail, kontakter, kalendere --> Vælg mailkontoen --> Avanceret --> Slet fra Server

Vælg en af nedenstående

iPhone og iPad - Gem en mailkopi på serveren

iOS – Gem en mailkopi på serveren

Android

Anvender du en Android tablet eller smartphone, så skal du lede efter tilsvarende indstillinger.

 

Posted in Dine Data, Email and tagged , , .

Skriv et svar