Deaktivere OneDrive

Opdateret januar 2020

Du kan deaktivere og fjerne OneDrive fra din Pc. OneDrive bør kun deaktiveres og fjernes, hvis du anvender en lokal konto og ikke anvender OneDrive eller Windows 10 App mail, personer eller kontakter med en Microsoft mailkonto.

Følgende arbejdsgang anvendes til at deaktivere og fjerne OneDrive.

  • Åben OneDrive ikonet på proceslinjen
  • Vælg indstillinger.
  • På faneblad Konto vælg Fjern tilknytning fra denne computer for at frakoble OneDrive.
  • I dialogboksen vælges Fjernknytning til konto, nu afkobles online forbindelsen, men filerne på Pc’en bevares.
  • På faneblad Indstillinger fjernes markeringen ud for Start OneDrive automatisk, når jeg logger på Windows
  • Luk dialogboksen
  • Tjek i Task Manager faneblad Start at OneDrive er deaktiveret eller fjernet.
  • Du kan nu afinstallere OneDrive via Indstillinger – > Apps -> Apps og funktioner

Når du har opdateret til en ny Windows 10 version eksempelvis “November 2019 Update 1909”, så skal du kontrollere/gennemføre fjernelsen igen.

Hvis du har problemer med OneDrive så prøv denne fejlretningsguide fra Microsoft

Udgivet i Windows Tips og tagget .

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.