Kontrolleret januar 2020
Du kan komme ud for at du pludselig ikke kan sende mail bl.a. fra din mobile enhed. Det skyldes normalt at opsætningen af din mailkonto mangler nogle oplysninger.
Du skal først kontrollere om opsætningen af din mailkonto indeholder de rigtige oplysninger.
Du finder eksempler på opsætningen i indlægget om konfiguration af mail konti (Yousee, Gmail, Microsoft og Apples iCloud.com) eller hos din mailudbyder.
Under opsætning af mailkonto er det i en lang række mail apps anført, at brugernavn og adgangskode er valgfri under opsætning af servernavn for den udgående mail.
Her er et eksempel fra en iPhone.
Hvis du ikke kan sende mail fra din enhed så prøv at anføre brugernavn og adgangskode for den udgående server.
På iPhone og iPad fungerer det somme tider uden disse oplysninger, men det sikreste er at anføre brugernavn og adgangskode til din mail i opsætningen af den udgående server.
Læse mere om emails
- Backup af Thunderbird mailklient
- E-mail protokoller
- Hvor finder jeg mine data
- Hvordan undgår jeg Phishing
- Jeg kan ikke sende mail
- Konfiguration af mailkonti
- Mail forsvinder på min telefon, tablet eller Pc
- Microsoft Live Mail virker ikke
- Microsoft Outlook vil ikke starte
- Microsoft support af Office 2007 ophørte 10. oktober 2017
- Min mail virker ikke
- Mine gamle mails er forsvundet
- Office 2010 ophør af support
- Skifte fra Live Mail til Thunderbird
- Skifte fra Outlook til Thunderbird
- Skifte til mailprogrammet eM Client
- Windows 10 mail app
- Yousee mail og IMAP