Jeg kan ikke sende mail

Du kan komme ud for at du pludselig ikke kan sende mail bl.a. fra din mobile enhed. Det skyldes normalt at opsætningen af din mailkonto mangler nogle oplysninger.

Du skal først kontrollere om opsætningen af din mailkonto indeholder de rigtige oplysninger.

Du finder eksempler på opsætningen i indlægget om konfiguration af mail konti (Yousee, Gmail, Microsoft og Apples iCloud.com) eller hos din mailudbyder.

Under opsætning af mailkonto er det i en lang række mail apps anført, at brugernavn og adgangskode er valgfri under opsætning af servernavn for den udgående mail.

Her er et eksempel fra en iPhone.

Udgående server opsætning

Hvis du ikke kan sende mail fra din enhed så prøv at anføre brugernavn og adgangskode for den udgående server.

På iPhone og iPad fungerer det somme tider uden disse oplysninger, men det sikreste er at anføre brugernavn og adgangskode til din mail i opsætningen af den udgående server.

Læse mere om emails

Udgivet i Email.